четвер, 5 лютого 2015 р.

На допомогу творчому вчителю

Використання ІКТ на уроках в початковій школі.

Я використовую готові електронні ресурси, сама складаю електронні додатки до уроку, до окремих тем, складаю тестові завдання по окремих темах, використовую ІКТ для оформлення дослідницьких робіт, складання презентацій, слайд - проектів. На уроках для більшої ефективності я використовую предметні колекції, портрети, відеоекскурсії, інтерактивні моделі, фотографії, ілюстрації об'єктів (в основному, це енциклопедії, які дуже допомагають при підготовці до уроку). При поясненні нового матеріалу інформацію, що з'являється на екрані, коментую, за необхідності супроводжую додатковими поясненнями та прикладами. Застосовую ІКТ при підготовці та проведенні нетрадиційних форм уроку. Для розвитку творчих здібностей учнів і активізації їх пізнавальної діяльності пропоную їм творчі завдання у вигляді створення презентацій, що складаються з декількох слайдів, складання кросворду, ребуса по темі, у виготовленні навчального посібника; у підготовці різноманітних творчих повідомлень та ін. Робота учнів над завданнями такого типу приваблива тим, що проявляється особистісна орієнтація педагогічного процесу, відбувається пошук і розвиток здібностей, закладених природою в кожну дитину. Завдяки сучасній техніці і оптимальним методам навчання вчитель дає можливість кожній дитині «подорожувати» по світу знань подібно до того, як він подорожує по ігрових сценах якої-небудь розважальної гри, що дає новий могутній імпульс для розвитку самостійної пізнавальної активності. У початкових класах проводиться тестування по цілому ряду тем. 

понеділок, 6 жовтня 2014 р.

Гра як засіб формування творчої та пізнавальної активності молодших школярів

Школа гри, що правильно керується,відкриває дитині вікно у світ ширше та надійніше, ніж читання.                                                                                                                                                                                             Ж. Фабр

Гра у житті дитини відіграє неабияку роль.  Саме в іграх розпочинається спілкування дитини з колективом, взаєморозуміння між учителем і учнем. У процесі гри у дітей виробляється звичка зосереджуватися, працювати вдумливо, самостійно, розвивається увага, пам’ять, жадоба до знань. У процесі гри дитина вчиться пізнавати  нове, запам’ятовує, орієнтується в різних ситуаціях, поглиблює раніше набутий досвід, порівнює запас уявлень, понять, розвиває фантазію. Проте не кожна гра має суттєве освітнє та виховне значення, а лише та, яка набуває характер пізнавальної  діяльності.  Дидактична гра, яка має навчальне спрямування, поєднує нову, пізнавальну діяльність дитини із звичною для неї діяльністю, тим саме полегшуючи перехід від гри до серйозної розумової праці.

Гра стає сьогодні школою соціальних відносин для кожної дитини. Під час гри дитина ознайомлюється з великим діапазоном людських почуттів й взаємостосунків, вчиться розрізняти добро і зло. Граючи, дитина розвивається, пізнає навколишній світ. Гра – ефективний процес взаємодії учителя і учнів. На сьогодні дана тема є актуальною, тому пропоную свій досвід роботи з огляду на проблему. Важливим у своїй роботі з дітьми вважаю розвиток творчих здібностей молодших школярів засобами гри, впровадження особистісно орієнтованого навчання в освітній процес, створення сприятливих умов для формування особистості молодшого школяра.